Kaupunkiviljely

Pastoja hallinnoidaan Honkasuon asukasyhdistyksen toimesta. Palstat ovat 40-50m2 kokoisia ja kulut on jyvitetty jokaiselle palstalle pinta-alan mukaan. Yhdistyksen jäsenille palstojen hinnat ovat 36-43€/vuosi ja yhdistyksen ulkopuolisille 56-68€/vuosi. Jäsenyys tarkistetaan sopimusten allekirjoituksen yhteydessä.

Hinnat pitävät sisällään maavuokran, veden vesipisteistä, puutarhajätekeräyksen, hallintokulut ja tarpeistokulut yhdessä hankittavia välineitä silmällä pitäen. Hinnan päälle tulee palstaperusteisesti vielä mahdollinen avainmaksu jätepisteiden lukkoihin. Tämä kuluerä ei ole vielä selvillä.

Palstaviljelystä Helsingissä, säännöistä ja rajoituksista voi lueskella lisää:
Helsingin kaupunkin säännöt
Viljelypalstojen hoito-ohjeet

Honkasuolle kesällä 2024 valmistuvat viljelypalstat on jaettu varanneiden kesken ilmoittautumisjärjestystä noudattaen.

Palstojen vuokrasopimukset ovat toistaiseksi voimassaolevia. Tarjoamme mahdollisia vapautuvia palstoja jonotusnumeron mukaisessa järjestyksessä seuraaville.

Voit liittyä jonoon (sekä poistua jonosta) koska tahansa laittamalla sähköpostia osoitteeseen viljely@honkasuo.fi. Myös jonopaikka on voimassa toistaiseksi.